środa, 16 maja 2012

tututu portfelikowe

Tutorialek portfelikowy, o który pytało sporo osób. Otóż, proszę zerknąć na zdjęcia i wszystko będzie jasne, mam nadzieje. 
Czego potrzebujemy?
- bigiel półokrągły 8,5 cm,
- ocieplina z klejem, do  przyprasowania,
- tkanina wewnętrzna - podszewka,
- tkanina na zewnątrz portfelika

Zacznijmy od szablonu. Wydrukuj  i wytnij 2 x strona zewnętrzna, 2 x podszewka, 2 x ocieplina.

 
Ocieplinę przyprasowujemy do podszewki. Podszewki i tkaninę zewnętrzną składamy w pary i zszywamy. 


 
Po zszyciu tkanin zewnętrznych i podszewek, nacinamy dookoła część podszewkową - będzie się ładniej układała. Wkładamy jedną cześć w drugą i zszywamy na górze - będzie łatwiej przeszyć z biglem. Następnie, przykładamy bigiel, odmierzamy środek bigla i zaznaczam środek na portfeliku. Ja zaczęłam przyszywanie od środka, żeby było jak najbardziej symetrycznie. Szyjemy, szyjemy szyjemy - użyłam grubej nici szydełkowej. Jest mocna i nie rwie się przy naciąganiu i naprężaniu. Bigiel przeszyłam dwa razy tak, żeby z każdego oczka wychodziła nić. 
Portfelik gładko wsuwa się w bigiel, więc całość jest dość prosta do wykonania. Trzeba zwrócić uwagę na staranność ściegu, ponieważ będzie on widoczny od wewnątrz. 


Ot i taka ci tutka. Miłego szycia!

5 komentarzy:

  1. ślicznie tu,będe zaglądać i podglądać na 100%

    OdpowiedzUsuń
  2. ale słodki portfelik :) muszę zamówić tą ocieplinę do wprasowania, jest świetna a już mi się kończy, zostały jakieś resztki :)
    też prasuje Pani na mokro? trzyma się rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak! ocieplina sprawdza się i u mnie. Następnym razem sprowadzę też inną grubość, zobaczymy, która lepsza :) A sama prasuję na sucho - tu po prostu podszewka jest z jakiejś pofarbowanej lekko resztki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuje za kurs . Już złożyłam zamówienie. Pozdrawiam ciepło i portfelikowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo. nic do mnie nie dotarło :( Zapraszam mailem tukafka@gmail.com lub jeszcze raz do sklepu tukafkafabrics.com

      Usuń